Spelachtergrond

Achtergrond van het Meestergifspel

Het Meestergifspel is een web in de vorm van een labyrint: de weg naar binnen. In het binnenste wordt de strijd om de kroon uitgevochten. Onderweg doet de speler allerlei opdrachten waarmee hij een zwaardstuk kan verdienen. Op die manier wapent hij zich om de strijd te kunnen aangaan met Venijn.
U kunt het spel op eenvoudige wijze aanpassen aan de persoon waarmee u speelt en aan de mogelijkheden van uw vakgebied (dans, beeldende kunst, verhalend, theater, muziek, enz.). De opdrachten hebben de volgende achtergrond: 

De tent in de Dorre Duinen
Andere spelers bedenken een opdracht voor jou
Als koning zonder kroon heb je de macht uit handen gegeven.

Ridder Rafaël in de Spinnenberg
Een puzzel leggen
Ridder Rafaël is de ridder van de wilskracht en het doorzettingsvermogen. In deze opdracht worden die op de proef gesteld.

De Nevelburcht
Toneelspel met een bepaald woord als taboe
Het is belangrijk dat je je eigen rol mag kiezen en spelen - maar het leven werpt altijd hindernissen op. Hoe ga je daarmee om?

Heksje Xanthe
Laat je vallen-spel
Dit heksje doet een beroep op je (zelf)vertrouwen... maar misschien ook wel op je gezond verstand! Hoe zit het met je zelfbeoordelingsvermogen?

De Duizendjarige Eik
De boomgeest stelt je een vraag
Hoe eerlijk ben je naar jezelf?

De hut van Venijn met de Spiegel van Klip en Klaar
Tekenen in de spiegel
In de spiegel kijken is niet gemakkelijk... maar als het je lukt, levert het je extra slagkracht op, ook na een mislukt gevecht.

Jozejas in de bibliotheek
Quizvraag
Blijf niet met een probleem tobben, maar ga op zoek naar een oplossing.

Met behulp van de downloads (zie menu) kunt u uw eigen teksten invullen op een aantal kaarten.